Usein kysytyt kysymykset
Tältä sivulta löydät ohjeita tilaajille ja vastauksia meiltä usein kysyttyihin kysymyksiin.
Digitaaliset palvelut
-
Käyttäjätunnuksen luominen – I-Mediatili
Kaikki sähköiset palvelumme toimivat I-Mediatilin käyttäjätunnuksella. Voit hallita kaikkien lehtiemme tilauksiasi kätevästi yhdestä paikasta.
I-Mediatilin luomalla voit:
- lukea tilaukseesi sisältyviä digitaalisia sisältöjä ja kommentoida niitä
- päivittää omia tietojasi, kuten sähköpostiosoitteen, nimen, puhelinnumeron, syntymäajan
- tehdä osoitteenmuutokset ja jakelunkeskeytykset
- siirtää laskusi eräpäivää
- irtisanoa jatkuvan tilauksen
Näin yhdistät tilauksesi I-Mediatiliin:
Saat sähköiset palvelut käyttöösi, kun yhdistät tilauksesi (asiakasnumerosi) I-Mediatiliin – tätä kutsutaan aktivoinniksi. I-Mediatili tarvitsee aktivoida vain kerran.
Siirry aktivointiin tästä. Ohjevideo aktivointiin löytyy täältä.
-
Salasanan päivittäminen
Voit tilata linkin unohtuneen I-Mediatilin salasanan vaihtamiseen täältä. Voit vaihtaa salasanasi myös Omat tiedot -sivulla.
-
Näköislehti
Näköislehti on paperilehden digitaalinen kopio. Näköislehteä voi lukea selaimella. Näköislehti ilmestyy edellisenä iltana n. klo 20
-
Arkisto
Digiarkisto löytyy näköislehden alta kohdasta Arkisto.
-
Tuetut laitteet ja selaimet
Verkkosivu on tuettu yleisimmillä laitteilla ja selaimilla.
Verkkosivun toimivuus pyritään varmistamaan seuraaville PC- ja Mac-laitteiden selaimille: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge ja Safari. Varmistathan ongelmatapauksissa, että selain on päivitetty, eikä siinä ole käytössä kirjautumista tai käyttöä estäviä lisäosia. Erilaisissa kodin älylaitteiden selaimissa, kuten televisioissa, digibokseissa tai pelikonsoleissa emme voi taata palveluidemme toimivuutta.
-
Ongelmatilanteet kirjautuessa
Saat virheviestin: ”Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää”
Joko käyttäjätunnus tai salasana on kirjoitettu väärin. Ole hyvä ja tarkista oikeinkirjoitus.
Mikäli salasana on päässyt unohtumaan, voit tilata päivityslinkin kohdasta ”Oletko unohtanut salasanasi?”Et saa virheviestiä:
- Kirjaudu ulos ja uudelleen sisään.
- Tarkista, että sovellus ja/tai selain sekä käyttöjärjestelmä on päivitetty.
- Tarkista, että kolmannen osapuolen evästeet on sallittu selaimen asetuksissa.
- Tyhjennä käyttämäsi internetselaimen välimuisti ja evästeet.
Tilausasiat
-
Tilausehdot
Tilausehdot löydät täältä.
-
Laskutus ja maksaminen
Tilaus laskutetaan laskutusjakson alkamisen jälkeen.
Maksutavat
Verkon kautta tilatessa tarjolla olevat maksutavat vaihtelevat.
Tilauslaskun voi maksaa e-laskulla, sähköpostilaskulla, suoramaksulla, Kivran kautta tai maksamalla paperilaskun.
E-laskun saat käyttöösi tekemällä e-laskusopimuksen verkkopankissasi. Tarvitset sopimusta varten asiakasnumerosi sekä laskuttajatiedon I-Mediat Oy.
Tilaa laskut sähköpostiisi täältä.
Sovi suoramaksuvaltuutuksesta pankkisi kanssa.
Voit tilata tilauslaskusi myös Kivraan. Lisätietoja käyttöönotosta saat osoitteesta kivra.fi
Paperilaskulisä
Postitse lähetettyihin laskuihin lisätään paperilaskulisä 2,50 €/lasku (pois lukien suoramaksu). Vaihtamalla laskutuksen e-laskuun, sähköpostilaskuun tai suoramaksuun vältät paperilaskulisän.
Eräpäivän siirtäminen
Voit siirtää laskusi eräpäivää Omat tiedot -sivuilla tai ottamalla yhteyttä tilaajapalveluumme.
Maksuerät
Jatkuvan kestotilauksen voi maksaa useammassa erässä. Voit muuttaa maksuerien määrää ottamalla yhteyttä tilaajapalveluumme.
-
Muutokset tilaukseen tai omiin tietoihin
Omat tiedot -sivulla voit
- päivittää asiakastietoja / nimen tai puhelinnumeron
- päivittää I-Mediatilin käyttäjätunnuksen ja salasanan
- tehdä pysyvän tai tilapäisen osoitteenmuutoksen
- keskeyttää jakelun
- siirtää laskun eräpäivää
- irtisanoa jatkuvan tilauksen
Olethan yhteydessä tilaajapalveluun, jos haluat vaihtaa tilaustuotteesta toiseen. Jatkuvaan kestotilaukseen muutos voidaan tehdä missä tahansa tilausjakson vaiheessa. Määräaikaisissa tilauksissa tuotteenmuutos tehdään voimassa olevan tilausjakson perään.
-
Osoitteenmuutokset
Osoitteenmuutos tulee ilmoittaa meille suoraan. Tieto Postille tai maistraattiin tehdystä osoitteenmuutoksesta ei siirry meille automaattisesti. Voit tehdä osoitteenmuutoksen Omat tiedot -sivulla.
Huomioithan, että tilapäinen osoitteenmuutos esimerkiksi mökille tulee ilmoittaa myös Postille.
-
Jakelunkeskeytykset
Tilapäisen jakelunkeskeytyksen minimiaika on kaksi päivää ja sen voi tehdä kerralla enintään kahden (2) kuukauden ajaksi. Voit ilmoittaa paperilehden jakelunkeskeytyksen Omat tiedot -sivuilla.
Hyvitetään Ei hyvitetä Kestotilaus – paperilehti ja verkkopalvelu keskeytyksessä yli 30 pv menevät julkaisupäivät* Kestotilaus – paperilehden keskeytys, verkkopalvelu käytössä x Määräaikainen tilaus x Yritysten ja yhteisöjen tilaukset x *Hyvityksen saamiseksi ota yhteyttä tilaajapalveluun
Digitilausta ei voi keskeyttää. -
Lehti jäi tulematta
Mikäli et saanut lehteäsi, ilmoita siitä suoraan jakeluun.
Jakeluhäiriötilanteissa
Posti, varhaisjakelu
0200 55888 (pvm/mpm, jonotus on maksullista)
ma-pe klo 6-16
la-su klo 6-12Posti, perusjakelu
0100 5577 (pvm/mpm, jonotus on maksullista)
ma-pe 8-18
la 9-16
Auta meitä onnistumaan jakelussa. Pidä huolta, että postilaatikossasi tai -luukussasi on sukunimesi ja asuntosi numero. -
Yritystilaus
Yrityksille ja yhteisöille on tarjolla paperilehden tilaus tai digitilaus.
Paperilehti
Tilaus sisältää paperilehden ilmestymispäivinä.Digitilaus
Tilaus sisältää näköislehden ilmestymispäivinä ja verkkopalvelun tilaajasisällöt joka päivä. Tilaus tehdään erillisellä sopimuksella kustantajan kanssa. Tilaus on yrityksen yksittäisen työntekijän henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettu. Käyttäjätunnuksena tulee käyttää henkilökohtaista sähköpostia, muotoa etunimi.sukunimi@yritys.fi. Kustantajalla on oikeus kieltäytyä tekemästä sopimuksia yritysten kanssa sekä peruuttaa tilaus, joka on mahdollisesti yhteiskäytössä.Tehdäksesi paperilehden yritystilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Digitilausta varten ilmoita yrityksen tilaajatiedot tällä lomakkeella. Käsiteltyämme tiedot, lähetämme yhteyshenkilölle tarjouksen.
Ilmoitusasiat
-
Ilmoituksen jättäminen
Ilmoituksen voi jättää itsepalvelussa tai asiakaspalvelumme kautta.
Jättöaikataulu
Jätä ilmoituksesi viimeistään julkaisupäivää edeltävänä maanantaina klo 12 mennessä.
-
Ilmoituksen maksaminen
Ilmoitusten maksutavat vaihtelevat ilmoituksesta ja jättötavasta riippuen.
Laskulla maksaessa kuluttaja-asiakkaalta pyydetään henkilötunnus, kun on kyse yli 50 euron luottokaupasta. Henkilötietolain mukaan henkilötunnusta saa käsitellä luotonannossa. Luotonanto-käsitteellä tarkoitetaan sitä, että asiakas saa hyödykkeen käyttöönsä kokonaan tai osittain ennen kuin hän on sen maksanut.
Rekisterinpitäjä toteuttaa tekniset toimenpiteet henkilötietojen suojaamiseksi ja varmistaa asiattomilta pääsyn tietoihin.
-
Kestotilaajan ilmoitusetu
Kestotilaajana saat 20 euron kertaluonteisen edun (1 kpl/vuosi) normaalihintaisissa kuluttajailmoituksissa.
Olet kestotilaaja, jos tilauksesi on voimassa toistaiseksi. Edun saat käyttöösi asiakasnumerollasi, joka löytyy tilauslaskustasi. Itsepalvelussa saat edun käyttöösi alennuskoodilla KESTOETU. Kirjoita lisätietoihin kestotilaajan tiedot tai asiakasnumero.
Etua ei voi yhdistää määräaikaisiin kampanjoihin tai tarjoushintoihin. Alennuksen voi käyttää vain kerran. Etua ei vaihdeta rahaksi osittain eikä kokonaan, eikä siitä palauteta rahaa.
Voit myös asioida asiakaspalvelussamme.
Aukiolo- ja palveluajat
Puhelinpalvelu ma-pe klo 8-16
Sähköposti ma-pe klo 8-16
Asiakaspalvelu ma klo 9-12Käyntiosoite
Nikolaintie 5 B 12, 62200 Kauhava
-
Ilmoitusehdot
Kuluttajailmoitusten ehdot löydät täältä.
-
Puolueiden ja yhdistysten ilmoitukset
Puolueiden ja yhdistysten syys-, kevät- ja vuosikokousilmoitukset ovat aina maksullisia. Ota yhteyttä ilmoituspalveluumme.
Puolueiden ja yhdistysten muut kokoukset ja tapahtumat julkaistaan paperi- ja näköislehdessä maksuttomalla Seuratoiminta-palstalla.
Jätä Seuratoiminta-ilmoitus täältä.
Aukiolo- ja palveluajat
Puhelinpalvelu ma-pe klo 8-16
Sähköposti ma-pe klo 8-16
Asiakaspalvelu ma klo 9-12Käyntiosoite
Nikolaintie 5 B 12, 62200 Kauhava